Wednesday 17 December 2014

Die vark in die verhaal - deur Anton Brink

Jy onthou seker die verhaal van die drie varkies wat ons as kinders so graag na geluister het en hoe elkeen van hulle 'n huis gebou het om in te woon?


Boumateriaal.

Die eerste een se huis was van strooi gebou, die tweede een sin van hout en die derde en laaste varkie se huis van bakstene met 'n goeie en sterk dak en ook ’n stewige fondasie. Jy onthou mos darem seker wat in die verhaal gebeur?

Hy kan probeer so hard hy wil.

Die wolf kom en blaas die eerste twee varkies se huise sommer net so onderstebo máár wanneer hy by die derde vark se ordentlik geboude en stewige baksteenhuis aankom kan hy daar net mooi níks regkry nie.

Alles oor.

Uiteindelik probeer hy (die wolf) dan op die dak van dié baksteenhuis klim sodat hy sommer deur die skoorsteen kan kruip en sodoende dan by die varkies kan uit kom om hulle op te eet. Dié varkies is egter slaggereed vir hom en die wolf beland dan in 'n pot kokende warm water en so kom hy dan aan sy einde.

Dis met ons ook so.

Op 'n manier lewe elkeen van ons elke dag hierdie verhaal van die drie varkies uit en afhangende van hoe stewig jóú geestelike huis is, sal dit bepalend wees van of die “wolf” dit gaan regkry om by jóú uit te kom en of hy jóú ook gaan vang en opeet.

Wees sterk in die Here.

Onthou dat die “wolf”, of in ons geval die duiwel, kan regtig eintlik nie veel meer aan jou en my doen as om net te hoes en te proes nie. Dit is slegs wanneer ons geestelike lewens nie is waar dit veronderstel is om te wees nie en ons sodoende as’t ware ’n oop of swak mure in ons lewens het dat hy (die duiwel) by ons kan uitkom en ons verskeur.

Wees op jou hoede.

Hoe maak jy seker dat jy veilig is? Wel, om mee te begin móét jy 'n lewende en opregte verhouding met God hê deur die Here Jesus as verlosser te ken en Hom met jou mond as jou Saligmaker te bely.

Jy kan nie daarsonder nie.

Hierdie lewende, opregte en intieme verhouding met God gaan jy net bereik wanneer jy kwaliteit tyd in gebed by die Here spandeer, daarsonder woon jy eintlik maar in 'n geestelike huis van strooi wat maklik deur die vyand omgeblaas kan word. 'n Sterk gebed lewe is krities belangrik.

Weerstaan die duiwel.

Tweedens. Jy moet moeite doen daarmee om te sorg dat jy géén doelbewuste sonde in jou lewe het nie, onthou, God soek een honderd persent van jou, Hy wil alles van jou hê nie net ’n bietjie nie. Moenie vir Hom 99 % gee nie. As jy wel iemand is wat tans doelbewuste sonde in jou lewe het onthou asb. net dat God sal nou nie verwerp a.g.v. daarvan nie. Hy is lief vir ons nét soos wat ons is máár Hy is gelukkig tog té lief vir ons om ons te los soos wat ons is.

Enige iets in jou lewe, gewoontesonde ens. wat vir jou belangriker is as God noem Hy 'n afgod en verstaan mooi, Hy is nie bereid om jou te deel nie, nie nou nie, nie ooit nie. As jy 'n redelik toegewyde gelowige is maar nog altyd meestal jou eie kop volg en wat steeds ook nie kan of wil breek met sonde in jou lewe nie, ten spyte daarvan dat jy wéét God praat met jou daaroor, is jy soos die varkie in die hout huis.

Jy staan wel 'n bietjie stewiger a.g.v. van jou redelik toegewyde verhouding met die Here maar met net so 'n klein bietjie meer “effort” sal die wolf jou plekkie uiteindelik óók omblaas.

Doelbewuste sonde laat ongelukkig ’n oop deur in jou lewe vir die vyand en gee dit hom eintlik wettige grondgebied in jou lewe waardeur hy jou kan aanval en seermaak. Laat dus liewer toe dat die Here jou van daardie sonde help vrymaak. Dit gaan ongelukkig nie gebeur as jy nie eers gewilliglik daartoe instem nie so maak daai keuse vandag

Derdens. Dis die huis van bakstene met die sterk dak en fondasies. Jy is veilig geanker in jou verhouding met God deur gebed, aanbidding en die woord van die Here wat jy daagliks inneem om jou gees mee te voed. Jy maak moeite om te bid en by die Here se voete te gaan sit en jy het gebreek met jou doelbewuste sonde in jou lewe en jy streef daarna om, en doen ook, elke dag die wil van God soos jy ervaar Hy jou deur die Heilige Gees lei en leer.

Jy het jou offers van die vlees gebring en dit (jou vlees) gekruisig en begeer om meer van die Here in jou lewe te hê. By hierdie huis sal die duiwel dit baie moeilik vind om in te kom, eintlik amper onmoontlik maar dit gaan hom beslis nie keer om nog steeds te probeer nie. Hy sal enige iets uitdink en ook enige mense of enige situasie gebruik om jou te probeer vernietig.

Dit is wanneer ons gereed moet wees met 'n plan. Ek sê altyd, die woord van God leer vir ons dat as enige een van ons wysheid kortkom moet ons dit van God bid en dan sál Hy dit vir ons gee. Wanneer jy dus ervaar dat die duiwel wel besig is om deur jou stewige huis se skoorsteen te probeer glip vra dan God vir daardie wysheid om te weet hoe jy moet optree of wat jy moet doen sodat dié duiwel in jou lewe ook in daai pot kokende warm water sal beland en so aan sy einde sal kom.

Ander mense word daardeur geraak.

'n Laaste ding wat vir my uitstaan omtrent die derde varkie is die feit dat die ander twee onverantwoordelike varkies sáám met die derde een op die ou end in dié (die verantwoordelike varkie) se huis was. M.a.w. my en jou gehoorsaamheid aan God kan 'n beskutting, 'n veilige hawe ook vir ander mense beteken. Net so kan ons ongehoorsaamheid ongelukkig ook die teenoorgestelde effek hê en ander mense se seer en ondergang beteken.

’n Voorbeeld.

'n Pa wat elke oggend vroeg opstaan en bid vir sy vrou en kinders en wat nie toelaat dat sonde deel van sy lewe is nie skep beslis daardie veilige huis vir sy gesin en die seën en beskerming van God rus gevolglik nie net op hom nie maar ook op sy gesin. Hulle is dus veilig omdat hulle Pa verantwoordelik en gehoorsaam is.

In Matheus 7: 24 – 27 staan daar geskryf, “Elkeen dan wat hierdie woorde van My hoor en daarvolgens handel, kan vergelyk word met 'n verstandige man wat sy huis op rots gebou het. Die stortreën het geval, vloedwaters het afgekom, winde het teen daardie huis gewaai en daaraan geruk, en tog het dit nie ingestort nie, want die fondament was op rots. En elkeen wat hierdie woorde van My hoor en nie daarvolgens handel nie, kan vergelyk word met 'n dwaas wat sy huis op sand gebou het. Die stortreën het geval, vloedwaters het afgekom, winde het teen daardie huis gewaai en daaraan geruk, en die huis het ingestort en is heeltemal verwoes.”

Bou van vandag af jou geestelike huis op ’n vaste fondasie en met daardie stewige mure en dak sodat die vyand jou nie sal kan verwoes nie.

Sterkte!
Kom ons bid. Here help my om meer te bid, help my om meer tyd by U te spandeer sodat ek ook in 'n geestelike sterk huis sal kan woon en ook aan my familie en vriende die veilige hawe kan bid wat hulle verdien. Here gee asb. vir my wysheid om die aanslae van die vyand raak te sien en effektief teen te staan. Ek vra dit in die naam van Jesus Christus. Amen.



No comments:

Post a Comment